Serverovny.cz/Fórum/Jak obnovit smazaná data ze serveru?

Jak obnovit smazaná data ze serveru?

Mám problém, který mě dost trápí. Nedávno jsem omylem smazal důležité data ze serveru a teď nevím, co s tím. Zatím jsem zkoušel různé věci, ale nic nefunguje tak, jak bych si přál. Uložil jsem na serveru hodně souborů a teď je to všechno pryč. Mám pocit, že by se dalo něco udělat, ale nevím, kde začít. Zkoušel jsem obnovit z poslední zálohy, ale bohužel nemám aktuální zálohu, takže to není cesta, kterou bych mohl použít. Napadlo mě, jestli existují nějaké specializované programy nebo nástroje na obnovu dat, které se dají použít přímo na serveru? Nebo jestli je třeba kontaktovat odborníka? Jaké jsou vlastně šance na úspěšnou obnovu dat v takovém případě? Já jsem spíš začátečník a moc se v těchto věcech nevyznám. Může někdo doporučit nějaké konkrétní kroky, které bych měl udělat? A co je nejdůležitější – jaká rizika mohou obnova dat přinášet? Rád bych věděl, zda je možné ztratit ještě víc dat během pokusu o obnovu. Každopádně bych byl vděčný za každou radu nebo zkušenost s podobným problémem. Díky moc za pomoc!

174 slov
1.7 minut čtení
26. 1. 2024
Ladislav Smola

Ztráta dat je vždy stresující. Pokud nemáš aktuální zálohu, tak to bude složitější. První věc, co bych zkusil, je podívat se, jestli máš na serveru nějaký koš nebo možnost obnovy souborů. Některé systémy to mají. Pokud to není možné, můžeš zkusit nástroje na obnovu dat jako TestDisk nebo PhotoRec. Tyto programy umí obnovit smazané soubory, ale pozor - je dobré je spustit co nejdřív a nesnažit se server moc zatěžovat. Riziko ztráty dalších dat tady určitě je, pokud uděláš něco špatně. Pokud si nejsi jistý, možná se vyplatí oslovit odborníka na obnovu dat, ale to může být drahé. Takže pokud chceš ušetřit, zkus ty nástroje a uvidíš. Hodně štěstí.

109 slov
1.1 minut čtení
22. 3. 2023
Ladislav Holuša