Serverovny.cz/Fórum/Proč mi nechodí upozornění z monitorovacího systému na výpadky serveru?

Proč mi nechodí upozornění z monitorovacího systému na výpadky serveru?

Mám takový problém, který mě už nějakou dobu trápí a přemýšlím, co s tím. Používám monitorovací systém na sledování výpadků serveru, ale bohužel mi vůbec nechodí žádná upozornění, když se něco pokazí. Zkoušel jsem všechno možné – kontroloval jsem nastavení e-mailových notifikací, jestli jsou správně zadané adresy, ale nic. Občas se stane, že server spadne nebo je nedostupný, a já o tom vůbec nevím, dokud se na to sám nepodívám. Je možné, že se něco špatně nastavilo, nebo že je problém v samotném monitorovacím systému? Někde jsem slyšel, že by mohly být problémy s firewall nebo s porty, které by mohly blokovat tyto notifikace. Zkoušel jsem se dívat na logy a všechno vypadá v pořádku. Máte někdo podobné zkušenosti? Co bych měl zkontrolovat dál? Je to docela frustrující, protože mi utíkají důležité informace a nemohu se spolehnout na to, že mě systém včas upozorní na problémy. Jaké máte tipy na řešení tohoto problému? Měl bych zvážit úplnou reinstalaci monitorovacího softwaru nebo spíš jen aktualizaci? Děkuji za jakékoli rady.

168 slov
1.7 minut čtení
21. 11. 2021
Jaroslava Kašparová

Zní to fakt frustrující. Měl jsem podobný problém s notifikacema. Zkontroluj, jestli máš správně nastavený SMTP server pro e-mail, občas to může být tenká hrana. Také se podívej na pravidla firewallu, jestli něco neblokuje odchozí spojení. Zkus si poslat testovací e-mail přímo z monitorovacího systému, jestli to funguje. Případně zkus přepnout notifikace na jiný způsob – třeba SMS nebo webhook, pokud to tvůj systém podporuje. Někdy pomůže i restart monitorovacího softwaru nebo serveru samotného. Pokud nic z toho nepomůže, tak bych zvážil aktualizaci nebo reinstalaci, ale spíš to vypadá na chybu v nastavení než v samotném softwaru.

97 slov
1 minut čtení
19. 1. 2025
Nikola Fučíková

Můžeš zkusit pár věcí. První, co bych udělal, je zkontrolovat, jestli ti monitorovací systém vůbec posílá notifikace. Zkus si udělat test a poslat sám sobě nějakou zprávu, abys viděl, jestli to funguje. Dále se podívej na logy monitorovacího systému, jestli tam nemáš nějaký error nebo varování. Může to být i problém s firewall, jak jsi zmínil, takže zkontroluj pravidla pro příchozí a odchozí provoz. Možná budeš potřebovat otevřít nějaké porty nebo přidat výjimku pro aplikaci. Taky bych doporučil zkontrolovat spam složku v e-mailech, občas se tam notifikace ztratí. Pokud tohle všechno selže, tak klidně zvaž aktualizaci nebo reinstalaci softwaru. Někdy starší verze můžou mít bugy nebo něco takovýho. Držím palce!

110 slov
1.1 minut čtení
19. 1. 2025
František Pecka
Serverovny.cz/Články/Monitoring a správa serverů
Nejčastější chyby při monitorování serverů: Jak se jim vyhnoutČlánek zkoumá běžné chyby, kterých se administrátoři dopouštějí při monitorování serverů, a nabízí praktické rady, jak se těmto chybám vyhnout.
1000 slov
10 minut čtení
7. 7. 2020
Jana Nováková
Přečíst článek
Podobné otázky