Serverovny.cz/Fórum/Jak přenést kontejnery mezi stroji pomocí Dockeru?

Jak přenést kontejnery mezi stroji pomocí Dockeru?

Mám dotaz ohledně přenosu Docker kontejnerů mezi různými servery. Už nějakou dobu pracuji s Dockerem a mám na svém počítači pár kontejnerů, které bych chtěl přesunout na jiný server, který mám nastavený jako testovací prostředí. Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem je to možné udělat? Je lepší použít nějaké speciální příkazy v Dockeru, aby se to dalo provést hladce, nebo existují snad nějaké nástroje, které by mi mohly usnadnit tento proces? Zjistil jsem, že existují příkazy jako docker save a docker load, ale nejsem si jistý, jestli je to nejlepší cesta. Co když mám více kontejnerů a potřebuji je přenést najednou? Je to vůbec možné, nebo se to musí dělat zvlášť? A co data v těch kontejnerech? Jak je správně přenést, abych o ně nepřišel? Omlouvám se za možná zmatené otázky, ale jsem začátečník a snažím se pochopit, jak všechno kolem Dockeru funguje. Pokud máte nějaké tipy nebo doporučení na fóra či články k tomuto tématu, budu moc vděčný!

159 slov
1.6 minut čtení
14. 12. 2022
Ivana Jirková

Když chceš přenést Docker kontejnery mezi servery, tak to jde docela snadno. Jak jsi zmínil, můžeš použít příkazy docker save a docker load, což je jedna z nejběžnějších metod. Tímhle způsobem si uložíš obraz kontejneru jako tar soubor. Na serveru, kam to chceš přesunout, ho pak jednoduše nahráš a načteš. To platí pro každý kontejner zvlášť, takže pokud máš víc kontejnerů, budeš muset udělat tohle pro každý z nich. Ale pokud máš víc obrazů, můžeš je klidně sloučit do jednoho taru a pak na druhém serveru rozbalit.

Co se týče dat v kontejnerech – na tohle si dej pozor. Pokud máš nějaká data, která nejsou uložena v obraze (např. v volumech), tak ty budeš muset přenést zvlášť. Můžeš použít příkaz docker cp pro kopírování souborů z kontejneru do hostitele a pak je zase nahrát na nový server.