Serverovny.cz/Fórum/CISA vs. CISSP: Kterou certifikaci zvolit jako začátečník?

CISA vs. CISSP: Kterou certifikaci zvolit jako začátečník?

Takže, přemýšlím o tom, že bych se pustil do certifikací v oblasti kybernetické bezpečnosti a řízení IT. Zajímá mě hlavně to, která certifikace by byla lepší pro začátečníka - CISA nebo CISSP? Vím, že obě jsou hodně uznávané a mají své místo na trhu, ale co když jsem úplně nováček? Co třeba úsilí potřebné k přípravě na zkoušky? Je CISA více zaměřená na audit a kontrolu, zatímco CISSP pokrývá širší spektrum témat od bezpečnostních praktik po architekturu? Jaké jsou vlastně hlavní výhody a nevýhody každé z těchto certifikací pro někoho, kdo teprve začíná svou kariéru v oblasti IT? A co školení nebo materiály na přípravu? Jsou k dispozici nějaké dobré zdroje pro učení, které byste doporučili? Mám se zaměřit na CISA, pokud chci pracovat spíš v oblasti auditu IT, nebo je lepší jít cestou CISSP, kdybych chtěl mít širší možnosti v budoucnu? Jaké zkušenosti máte vy s těmito certifikacemi? Díky za jakékoli názory.

153 slov
1.5 minut čtení
3. 12. 2023
Marcela Doleželová

Pokud jsi začátečník, tak CISA by byla lepší volba, pokud tě zajímá spíš audit a řízení IT. Ta certifikace je hodně o procesech, kontrole a auditech, což je dobrý základ pro kariéru v oblasti IT auditu. CISSP je sice super certifikace a otevírá dveře do širšího spektra kybernetické bezpečnosti, ale je tam potřeba mít víc zkušeností a pokrývá spoustu témat od technologií po management. Příprava na CISSP může být dost náročná, takže když teď začínáš, CISA může být příjemnější. Co se týče materiálů, tak jsou k dispozici knihy a kurzy na internetu, já osobně doporučuji oficiální příručky nebo online kurzy jako Udemy nebo Coursera. Za mě tedy CISA pro začátek, ale pokud chceš do budoucna rozšířit obzory, tak CISSP bude zajímavá volba později.

123 slov
1.2 minut čtení
16. 8. 2022
Martin Beneš