Serverovny.cz/Fórum/Jak efektivně sbírat feedback od uživatelů pro náš DevOps tým?

Jak efektivně sbírat feedback od uživatelů pro náš DevOps tým?

Zdravím všechny, potřeboval bych se podělit o myšlenky ohledně sbírání feedbacku od uživatelů pro náš DevOps tým. V poslední době jsme se snažili zlepšit naši serverovou infrastrukturu a nasadit nové nástroje, ale mám pocit, že nám chybí kvalitní zpětná vazba od uživatelů. Jaké metody byste doporučili pro efektivní sběr feedbacku? Měli bychom provádět pravidelné dotazníky, nebo spíše upřednostnit osobní rozhovory s uživateli? Jaké otázky by mohly být klíčové pro pochopení jejich potřeb a názorů na naše služby? Je lepší využít nějaké online platformy nebo se spolehnout na interní nástroje? A co třeba sledování chování uživatelů? Někdo z vás má zkušenosti s analyzováním dat a získáváním hodnotného feedbacku? Rád bych věděl, jaké praktiky fungují v jiných firmách a co byste doporučili na základě vlastních zkušeností. Jaký je váš pohled na to, jak správně interpretovat feedback a jak ho implementovat do našich procesů? Díky za každou radu!

145 slov
1.5 minut čtení
5. 12. 2024
Dana Burianová

Když jde o sběr feedbacku od uživatelů pro DevOps tým, je dobrý mix různých metod. Dotazníky můžou být fajn, ale často je to jen rychlá akce a lidi na to většinou kašlou. Osobní rozhovory jsou asi lepší, protože v nich můžeš dostat detailnější názory a ukázat, že ti na jejich názorech záleží. Zkus taky udělat workshopy nebo brainstormingy, kde uživatelé můžou sdílet svoje myšlenky v týmu.

Pokud jde o otázky, zaměř se na to, co jim chybí nebo co by chtěli vidět zlepšené. Ptej se na konkrétní příklady, aby sis udělal jasnější obrázek. Sleduj jejich chování na platformě - to ti dá cenné informace o tom, co funguje a co ne.

Co se týče nástrojů, online platformy jako Google Forms nebo SurveyMonkey jsou super, ale nezapomeň využít i interní nástroje, pokud máte něco zavedeného. Každopádně nezapomeň feedback pravidelně vyhodnocovat a implementovat ho do procesů. Ukážeš tím uživatelům, že jejich názory mají váhu a můžeš tím zlepšit celkovou spokojenost.

156 slov
1.6 minut čtení
19. 1. 2025
Ivana Stará

Tak hele, sbírání feedbacku od uživatelů je fakt důležitý, to souhlasím. Osobně bych šel na mix různých metod. Dotazníky jsou fajn, ale pokud chceš hlubší vhled, tak osobní rozhovory ti dají víc informací. Můžeš třeba udělat pár workshopů nebo focus group, kde se dozvíš, co jim vadí a co by chtěli zlepšit.

Klíčový otázky bych viděl na něco jako: Co ti na našich službách funguje? Kde vidíš největší problémy? Jak bys to udělal jinak? Sledování chování uživatelů může taky hodně napovědět, kouknout se na data a zjistit, kde se odcházejí nebo co je nejvíc frustruje.

Online platformy jsou super, ale pozor na to, aby to nebylo moc anonymní – někdy je lepší mít nějaký osobní kontakt. A jak interpretovat feedback? To chce čas a trpělivost, ale snažte se hledat opakující se vzory a priority uživatelů. Pak podle toho upravit procesy a nástroje. Držím palce!

143 slov
1.4 minut čtení
19. 1. 2025
Jaroslav Kořínek
Serverovny.cz/Články/DevOps strategie
Zavedení spotřebitelského zaměření v agilitě DevOps týmů: Jak integrovat feedback od koncových uživatelůV tomto článku se podíváme na to, jak zavést spotřebitelské zaměření do DevOps týmů a jak efektivně integrovat feedback od uživatelů pro zlepšení apli...
1000 slov
10 minut čtení
22. 2. 2024
David Horák
Přečíst článek
Podobné otázky