Co by měl zahrnovat incident response plán pro IT bezpečnost?
Když se mluví o kybernetické bezpečnosti, tak se obvykle dostáváme k mnoha různým tématům, ale jedno z nejdůležitějších je incident response plán. Zajímalo by mě, co všechno by takový plán měl obsahovat. Myslím, že je to klíčová část každé IT bezpečnostní strategie, ale sám nevím, jaké konkrétní prvky by tam měly být. Měly by tam být nějaké specifické role a odpovědnosti pro jednotlivé členy týmu? Jak důležité je mít jasně definovaný postup reagování na incidenty a jak často bychom měli tyto plány aktualizovat? Je třeba zahrnout školení pro zaměstnance, aby věděli, jak se chovat v případě útoku nebo incidentu? A co třeba komunikační strategie – jak bychom měli informovat vedení firmy nebo zákazníky? Co si myslíte, jaký je nejlepší způsob, jak strukturovat takový plán, aby byl opravdu efektivní? Rád bych slyšel názory a rady od těch, kdo už mají s incident response plánem zkušenosti alebo se na tohle téma někdy zamýšleli.