Co dělat, když se při migraci objeví výpadky služby?
Při plánování migrace serverových služeb jsem narazil na problém, který mě dost znepokojuje. Když jsem viděl, jak někteří moji kolegové prováděli migraci, občas se stalo, že došlo k výpadkům, což samozřejmě nikdo nechce. Jak se dá takovým situacím předejít? Co vlastně dělat, když se takové výpadky už objeví? Mám mít připravený nějaký plán B, nebo stačí jen vědět, co v takovém případě udělat? Je dobré mít záložní servery nebo nějaké další zdroje, které by mohly nahradit ty výpadkové? A co třeba notifikace pro uživatele – má smysl je informovat o tomhle problému, nebo to může situaci ještě zhoršit? Zajímalo by mě také, jestli někdo z vás má zkušenosti s konkrétními nástroji nebo technikami, které by pomohly minimalizovat riziko výpadků během migrace. Jak jste to zvládli vy a co byste doporučili jako nejlepší praxi? Každá rada či tip by byly moc vítány, protože migrace není jednoduchá a já bych nerad skončil ve stavu, kdy služba není dostupná a zákazníci jsou nespokojení.