Serverovny.cz/Fórum/Co dělat, když alerty nechodí na e-mail?

Co dělat, když alerty nechodí na e-mail?

Nedávno jsem narazil na problém, který mě docela trápí. Mám nastavené alerty na svém serveru, které by mi měly chodit na e-mail, ale už nějakou dobu nic nedostávám. Přitom bych je opravdu potřeboval, abych byl v obraze ohledně stavu serveru a různých událostí, které se tam dějí. Zkoušel jsem zkontrolovat nastavení a všechno vypadá v pořádku, ale i tak stále žádné e-maily. Nemohlo by to být náhodou tím, že mám špatně nastavený SMTP server? Přemýšlím, jestli je možná problém v tom, že e-maily končí ve spamu, nebo jestli by to mohlo být něco s DNS záznamy? Vždyť by mi přece měly chodit upozornění na důležité události - třeba když se server restaruje nebo když dojde k nějaké chybě. Zkoušel jsem i restartovat server a ověřit si připojení k internetu, ale výsledek je stále stejný. Nevíte někdo, co bych měl ještě zkontrolovat? Možná je to něco úplně jednoduchého, co mi uniká. Děkuju za jakoukoli radu!

154 slov
1.5 minut čtení
15. 7. 2024
Rudolf Beneš

Zkontroluj SMTP nastavení, jestli máš správné údaje. Klidně si to ověř, jestli se můžeš připojit na ten server. Někdy to dělá problém firewall nebo antivirus, co blokuje odchozí poštu. Určitě mrkni do spamu, to se stává dost často. Zkus taky spustit testovací e-mail, jestli ti něco přijde. Když ani to nefunguje, koukni na DNS záznamy a jestli je tam všechno v pořádku, můžeš mít špatně nastavený SPF nebo DKIM. Možná by stálo za to zkontrolovat logy na serveru, tam bys mohl najít víc informací o tom, proč se ty alerty neposílají. Rozhodně se neboj i zkusit jiného poskytovatele e-mailu pro testování.

101 slov
1 minut čtení
1. 6. 2024
Soňa Vyskočilová

Zkontroluj, jestli máš správně nastavený SMTP server, protože to může být hlavní problém. Zkus poslat testovací e-mail třeba z příkazový řádky nebo pomocí jinýho klienta, aby ses ujistil, že to funguje. Také se podívej do spamu, občas to tam skončí. A nezapomeň na DNS záznamy - můžeš zkontrolovat, jestli je tam všechno jak má být, třeba SPF a DKIM. Další věc je ověřit logy na serveru, jestli tam nejsou nějaký chyby ohledně odesílání e-mailů. Když už jsi restartoval server, tak to by mělo vyřešit nějaký menší problémy, ale radši se koukni i na firewall, jestli neblokuje odchozí e-maily. Hodně štěstí!

100 slov
1 minut čtení
11. 8. 2024
David Matějka

Zkus se podívat na ty SMTP nastavení, jestli tam nemáš nějakou chybu. Občas to může být tím, že server blokuje odchozí e-maily nebo že je špatně nastavený port. Zkontroluj taky logy na serveru, jestli tam nejsou nějaký chybový hlášky ohledně odesílání e-mailů. Určitě se mrkni i do spamu, někdy to tam skončí. A pokud máš možnost, zkus poslat testovací e-mail přímo z toho SMTP serveru, abys viděl, jestli vůbec funguje. Je taky možné, že DNS záznamy nejsou správně nastavené, což by mohlo ovlivnit doručitelnost. Když jsem měl podobný problém, tak mi pomohlo prostě restartovat i ten e-mailovej server. Tak snad se ti to brzy podaří vyřešit!

106 slov
1.1 minut čtení
4. 10. 2024
Vlastimil Dvořáček
Serverovny.cz/Články/Monitoring serverů
Jak nastavit alerty pro monitorování serverů a předcházet výpadkůmKomplexní návod na nastavení alertů pro monitorování serverů. Zjistěte, jak konfigurovat upozornění na kritické události, abyste předešli výpadkům a z...
1000 slov
10 minut čtení
14. 12. 2023
Ing. Andrea Veselá, MBA
Přečíst článek
Podobné otázky