Serverovny.cz/Fórum/Jak nastavit VPN na Windows 10 pro přístup k firemnímu intranetu?

Jak nastavit VPN na Windows 10 pro přístup k firemnímu intranetu?

Jsem tu, abych se zeptal na něco, co mě trápí už delší dobu. Potřebuju se připojit k firemnímu intranetu, ale nemám páru, jak správně nastavit VPN na Windows 10. Četl jsem nějaké návody, ale většinou byly dost technické a já nejsem žádný IT odborník. Měl by mi někdo prosím vysvětlit, jak přesně postupovat? Přijde mi to jako docela složitý proces, a navíc nechci nic pokazit, protože se potřebuji dostat k důležitým informacím pro svou práci. Co všechno bych měl mít připraveno? Myslím tím, zda potřebuji nějaké speciální údaje od IT oddělení nebo jestli je to všechno už v systému. Jak zjistím, jestli mám VPN už nainstalovanou nebo jestli ji musím stáhnout? A co když nastane nějaký problém během připojení? Jak se tomu vyhnout? Omlouvám se za tolik otázek, ale opravdu bych ocenil krok za krokem instrukce. Děkuji moc za pomoc!

141 slov
1.4 minut čtení
13. 5. 2022
Hana Roubalová

Nastavit VPN na Windows 10 není tak složitý, jak to vypadá. Nejprve si zjisti, jestli máš všechny potřebné údaje od IT oddělení. Budeš potřebovat adresu serveru, uživatelské jméno a heslo. Zjisti, jestli už nějaká VPN není nainstalovaná – klikni na Start, pak na Nastavení (ikona ozubeného kola), vyber Síť a Internet, pak na VPN. Když tam nic není, můžeš přidat novou VPN.

K tomu klikni na Přidat VPN připojení, vyplň potřebné údaje o poskytovateli (většinou Microsoft), název připojení a adresu serveru. Pak ulož a zkus se připojit – klikni na to připojení a dej Připojit.

Pokud narazíš na problémy, ověř si internetové připojení nebo restartuj počítač. Občas pomůže i vypnout firewall nebo antivirus, ale to pak nezapomeň zapnout zpět. Pokud nic nepomůže, obrať se na IT oddělení, ti ti rádi poradí.

131 slov
1.3 minut čtení
19. 1. 2025
Soňa Kadlecová