Serverovny.cz/Fórum/Hledám doporučení na open-source monitorovací řešení pro začátečníky

Hledám doporučení na open-source monitorovací řešení pro začátečníky

Zdravím všechny, poslední dobou se zabývám správou serverů a chtěl bych si zlepšit přehled o tom, co se na nich děje. Hledám nějaké jednoduché open-source monitorovací řešení, které by mi pomohlo sledovat výkon serverů, dostupnost služeb a další důležité metriky. Jsem úplný začátečník, takže bych uvítal něco, co je snadné na instalaci a ještě snadnější na používání. Zajímalo by mě, jestli máte nějaké zkušenosti s různými nástroji jako Grafana, Prometheus nebo třeba Zabbix? Které z těchto řešení byste doporučili pro někoho, kdo teprve začíná a nemá s tím moc zkušeností? Rád bych věděl, co vás na těchto nástrojích zaujalo – jestli je tam dobrá dokumentace, uživatelské rozhraní přívětivé pro nováčky a podobně. A ještě jeden dotaz – je lepší mít vše nasazené na vlastním serveru nebo využít nějaký cloudový systém? Děkuji předem za jakékoliv tipy a doporučení!

137 slov
1.4 minut čtení
5. 5. 2023
Monika Krausová

Tak já bych z těch nástrojů doporučil Zabbix. Je to celkem jednoduché na instalaci a má fakt dobré uživatelské rozhraní, což ocení začátečník. Dává ti možnost sledovat nejenom servery, ale i služby a metriky jako CPU, RAM a disk. Dokumentace je taky fajn, takže se tam dáš dohromady. Grafana a Prometheus jsou sice super, ale můžou být pro začátečníka trochu složitější, pokud nemáš zkušenosti s konfigurací. Zabbix ti navíc může posílat alerty, když něco nefunguje, což je užitečný. Co se týká cloudu vs. vlastního serveru – záleží na tom, co preferuješ. S vlastním serverem máš víc kontroly, ale cloud je pohodlnější a nemusíš se starat o hardware. Takže pokud chceš něco rychlého a jednoduchého, jdi do Zabbixu.

117 slov
1.2 minut čtení
19. 1. 2025
Jaroslav Dvořáček