Serverovny.cz/Fórum/Cenově dostupný ERP server – kde hledat?

Cenově dostupný ERP server – kde hledat?

Potřeboval bych poradit ohledně výběru ERP serveru, protože se mi zdá, že ceny se pohybují hodně vysoko a já hledám něco, co by bylo cenově dostupné, ale přitom funkční. Možná jsem v tom nováček, ale slyšel jsem, že existují nějaké levnější alternativy k těm známým a drahým řešením. Jaké možnosti máte vy? Může mi někdo doporučit konkrétní ERP systém, který by byl vhodný pro menší firmu nebo startup? Zajímalo by mě hlavně to, jaké jsou náklady na implementaci a údržbu, protože nechci skončit s něčím, co je sice levné na začátku, ale pak mě to zruinuje tím, že budu muset investovat do dalších modulů nebo licencí. Zatím jsem slyšel o několika open-source projektech, ale nejsem si jistý, jestli to je dobrá volba pro naši firmu. Jaké máte zkušenosti? Měly by tyto systémy nějakou podporu nebo komunitu, na kterou bych se mohl obrátit v případě potřeby? Také bych chtěl vědět, jestli má někdo zkušenosti s implementací ERP v cloudu versus on-premise. V čem vidíte výhody a nevýhody obou řešení? Bude pro nás lepší mít server u sebe nebo využít cloudové služby? Předem díky za všechny názory a doporučení!

187 slov
1.9 minut čtení
3. 3. 2024
Romana Beranová

Tady je pár tipů. Zkus se podívat na open-source ERP jako Odoo nebo ERPNext. Odoo má zdarma verzi, ale jakmile chceš víc funkcí, tak přicházejí na řadu placené moduly. U ERPNext je to podobně, ale má fakt dobrou komunitu. Tyhle systémy můžeš mít v cloudu nebo na vlastním serveru, což je fajn, protože se ti tím snižují náklady na hardware. Když jde o cloud versus on-premise, cloud je super pro menší firmy – méně starostí s údržbou a zálohováním. Ale zase platíš měsíčně, takže si to dobře spočítej. Jak říkám, open-source má svoje plusy, i když podpora může být slabší než u komerčních řešení. Hlavně si projdi recenze a zvaž, co tvoje firma opravdu potřebuje. Hodně štěstí s výběrem!

119 slov
1.2 minut čtení
25. 4. 2023