Serverovny.cz/Fórum/Jak zvýšit rychlost načítání ERP aplikace?

Jak zvýšit rychlost načítání ERP aplikace?

Nedávno jsem se začal zabývat optimalizací výkonu naší ERP aplikace a narazil jsem na problém s její pomalou odezvou. Mám pocit, že uživatelé začínají být frustrovaní, když čekají na načtení různých modulů a reportů. Zkoušel jsem různé postupy, ale stále to není ono. Přemýšlel jsem o upgradu serveru nebo zvýšení RAM, ale nejsem si jistý, jestli je to to pravé řešení. Taky jsem slyšel o různých technikách jako je cachování dat nebo optimalizaci databáze, ale nejsem v tom úplně zběhlý. Jaké konkrétní kroky byste doporučili pro zrychlení načítání ERP? Měli byste tipy na nástroje, které by mohly pomoci analyzovat výkon aplikace nebo zjistit úzká místa? A co se týče nastavení serveru – existují nějaké specifické parametry, které byste doporučili zkontrolovat nebo upravit? Jaké máte zkušenosti s implementací změn, které vedly k výraznému zlepšení rychlosti? Děkuji za jakékoli rady!

138 slov
1.4 minut čtení
4. 12. 2023
Pavel Janků

Zrychlení ERP aplikace může být fakt oříšek, ale pár věcí ti pomůže. Určitě zkus cachování, to dokáže udělat divy. Měj na paměti, že optimalizace databáze je taky klíčová – indexy, čištění nevyužitých dat a tak. Nástroje jako New Relic nebo Grafana ti můžou pomoct sledovat výkon a najít úzká místa. Co se serveru týče, mrkni na nastavení databáze a třeba i na konfiguraci webového serveru (Apache/Nginx), tam často bývají mezery. Upgrady HW jsou fajn, ale zkuste nejdřív tyhle softwarové triky, uvidíš, jestli to pomůže. Jo a nezapomeň na optimalizaci kódu – pokud je to custom řešení, možná tam bude něco přebývat. Hodně štěstí!

103 slov
1 minut čtení
29. 9. 2024
Ladislav Rybář