Serverovny.cz/Fórum/Existují nějaké nástroje na testování bezpečnosti serveru?

Existují nějaké nástroje na testování bezpečnosti serveru?

Zajímalo by mě, jestli existují nějaké konkrétní nástroje, které bych mohl použít pro testování bezpečnosti svého serveru. Slyšel jsem, že je důležité mít server zabezpečený, ale nejsem si úplně jistý, co všechno to obnáší. Zkoumal jsem různé možnosti a narazil jsem na několik termínů jako penetrační testování nebo skenování zranitelností, ale nevím, jaké nástroje bych měl konkrétně použít. Mohli byste mi doporučit nějaké užitečné programy nebo aplikace, které by mi mohly pomoci zjistit slabiny na mém serveru? Rád bych věděl i něco o těch, které jsou zdarma nebo mají nějakou trial verzi. Také by bylo fajn vědět, jak složité je jejich použití, protože jsem spíš začátečník a nechci se ztratit v nějakém složitém nastavení. Uvítal bych i tipy na to, co všechno bych měl otestovat a proč je to důležité. Odpovědi od lidí s praxí by mi určitě pomohly lépe pochopit, jak zajistit bezpečnost mé serverové infrastruktury.

147 slov
1.5 minut čtení
27. 12. 2022
Daniela Stehlíková

K testování bezpečnosti serveru je fajn mít pár dobrých nástrojů po ruce. Například nmap je skvělý na skenování portů a zjišťování, co všechno běží na serveru. Je to zdarma a docela jednoduché na použití, stačí pár příkazů. Další užitečný nástroj je OpenVAS, který dělá skenování zranitelností a zase se dá použít bez nutnosti platit. Výhodou je, že má i webové rozhraní, což může být pro začátečníka lepší. Potom je tu Metasploit, což je trochu pokročilejší a slouží k penetračnímu testování, ale pokud se do toho ponoříš, můžeš objevit hodně zajímavého. Zkus taky si projít bezpečnostní best practices, jako aktualizace systému, firewall a zabezpečení hesel, to jsou základní věci, co bys měl mít na paměti. Vždycky je lepší mít server pod kontrolou než riskovat únik dat.

125 slov
1.3 minut čtení
10. 6. 2024
Daniela Stehlíková