Serverovny.cz/Fórum/Jak nastavit CI/CD pipeline s Dockerem?

Jak nastavit CI/CD pipeline s Dockerem?

Zajímalo by mě, jak správně nastavit CI/CD pipeline s Dockerem, protože jsem v tomhle nováček a mám pocit, že je to trochu složitější, než jsem si myslel. Hlavně nevím, odkud začít. Mám nějaké základní znalosti o Dockeru, ale co se týká neustálého integrace a nasazení, tak jsem z toho docela zmatený. Používám GitHub pro správu zdrojového kódu a chtěl bych to propojit s nějakým nástrojem pro CI/CD. Zkoušel jsem už pár návodů na internetu, ale buď byly příliš stručné, nebo jsem si z nich stejně nic neodnesl. Jak to vlastně funguje? Jak by měly být jednotlivé kroky navrženy? Jaké nástroje byste doporučili? Mělo by to být něco jako Jenkins nebo Travis CI? A co ty kontejnery? Jak je do toho všeho zapojit? Potřebuju nějaký příklad nebo aspoň základní strukturu, abych si to mohl lépe představit. Někdo mi říkal, že je dobré mít i nějakou verzi pro testování a produkci, ale jak to všechno dát dohromady? Kdybych mohl dostat nějaké tipy nebo rady od těch, kdo s tím mají zkušenosti, byl bych fakt vděčný. Děkuju předem za jakoukoli pomoc!

178 slov
1.8 minut čtení
12. 9. 2024
Bohumil Janoušek

Nastavení CI/CD pipeline s Dockerem není tak složité, jak to vypadá. Základem je mít repozitář na GitHubu a použít nějaký CI/CD nástroj. Například GitHub Actions je skvělá volba, protože je přímo integrovaný s GitHubem. Můžeš si vytvořit YAML soubor ve složce .github/workflows, kde definuješ kroky pro build a deploy.

Nejdřív bys měl mít Dockerfile, který popisuje, jak se má tvá aplikace postavit do kontejneru. Pak v tom YAML souboru můžeš definovat kroky jako build Docker image, testování a nakonec nasazení do produkce nebo testovacího prostředí.

Jenkins je super nástroj, ale může být složitější na nastavení, pokud jsi začátečník. Travis CI je další možnost, ale jeho integrace s Dockerem není vždy tak hladká jako u GitHub Actions.