Serverovny.cz/Fórum/Jaký software na diskovou virtualizaci byste doporučili začátečníkům?

Jaký software na diskovou virtualizaci byste doporučili začátečníkům?

Zdravím všechny, tak jsem se rozhodl ponořit do světa virtualizace a konkrétně diskové virtualizace, ale přiznám se, že mě to trochu děsí. Mám pocit, že je toho strašně moc a nevím, kde začít. Jsem úplně začátečník a chtěl bych se zeptat, jaký software byste doporučili právě pro takové nováčky jako jsem já. Vím, že existuje spousta různých nástrojů a programů na diskovou virtualizaci, ale já bych chtěl něco jednoduchého na použití, co mi pomůže pochopit základy. Zajímá mě nejen to, co je nejlepší pro začátečníky, ale také jestli je to zdarma nebo jestli to má nějaký zkušební režim. O ceně mi sice až tak nejde, ale kdyby to šlo bez investic, byl bych rád. Také by mě zajímalo, jak složité je to nastavit a používat v praxi. Jsem si vědom toho, že některé programy mohou mít strmou křivku učení a já bych se tomu chtěl vyhnout. Pokud máte nějaké tipy nebo osobní zkušenosti s konkrétními softwary, budu vděčný za jakoukoli radu. Jaké jsou tedy vaše doporučení pro software na diskovou virtualizaci pro začátečníky?

173 slov
1.7 minut čtení
9. 8. 2022
Antonín Kopecký

Když se chystáš na diskovou virtualizaci, doporučil bych zkusit VirtualBox. Je to zdarma, což je velké plus, a má docela jednoduché rozhraní. Můžeš si vytvořit virtuální stroje a experimentovat s různými operačními systémy. Nastavení je celkem intuitivní a najdeš k tomu spoustu návodů na internetu. Další možnost je VMware Workstation Player, taky zdarma pro nekomerční použití, ale může mít trochu složitější rozhraní. Oba programy mají dobré komunity, takže si v případě potíží určitě poradíš. Zkus to, fakt to není tak strašné, jak to vypadá!

84 slov
0.8 minut čtení
7. 1. 2025
Jiří Špaček