Serverovny.cz/Fórum/Jak zálohovat data na baremetal serveru bez výpadků?

Jak zálohovat data na baremetal serveru bez výpadků?

Když se bavíme o zálohování dat na baremetal serverech, je to fakt důležitý téma, protože každý ví, jak je to s nimi citlivé a jak moc je třeba mít všechno pod kontrolou. Takže mě zajímá, jak vlastně provést zálohu bez toho, aby došlo k jakýmkoliv výpadkům nebo ztrátě dat. Existují nějaké osvědčené metody nebo nástroje, které by mohly usnadnit tento proces? Zkoušel jsem už nějaké základní techniky, ale vždycky jsem měl pocit, že by to chtělo něco lepšího. Jaké jsou tedy ty nejlepší praktiky pro zálohování na baremetal serverech, když nechci, aby se uživatelé museli potýkat s nějakými nepříjemnostmi? Zajímalo by mě také, jestli je lepší provádět zálohy v reálném čase nebo spíše naplánovaně v noci, kdy je menší zatížení. A co se týče nástrojů na zálohování, jaké máte doporučení? Existují nějaké speciální softwary nebo skripty, které byste doporučili pro hladký průběh zálohování? Někdo říká, že cloudu se dá také využít, ale co když se jedná o citlivá data? Jak to řešíte vy? A co třeba živé migrace nebo snapshoty – používáte to někdo? Jaká máte s tím zkušenosti a jak zabezpečujete integritu dat během celého procesu? Jsem si jistý, že tady najdu spoustu užitečných informací a rád si poslechnu vaše názory a rady.

204 slov
2 minut čtení
19. 5. 2023
Simona Vlčková