Serverovny.cz/Fórum/Jednoduché nástroje na monitorování serveru

Jednoduché nástroje na monitorování serveru

Zajímalo by mě, jaké jednoduché nástroje na monitorování serveru byste mohli doporučit? Jsem začátečník a nechci se do toho pouštět s nějakými složitými programy nebo konfiguracemi. Hledám něco, co mi umožní sledovat základní metriky, jako je využití CPU, paměti a diskového prostoru. Možná i nějaký nástroj, který by mi posílal upozornění, když něco začne být v nepořádku. Narazil jsem na pár názvů jako Nagios nebo Zabbix, ale přijde mi to dost komplikované na to, abych s tím začínal. Také bych uvítal něco, co by se dalo snadno nastavit a používat bez nutnosti hlubokého technického zázemí. Mám pocit, že bych chtěl mít přehled o svém serveru, ale zároveň se nechci zbytečně stresovat s komplikovanými postupy. Pokud máte tipy na uživatelsky přívětivé nástroje nebo třeba i nějaké webové služby, které by mohly splnit můj požadavek na jednoduchost, byl bych moc vděčný! Děkuju za každou radu!

143 slov
1.4 minut čtení
24. 12. 2024
Nikola Fučíková

Jasně, rozumím ti. Pro začátečníky bych doporučil pár jednoduchých nástrojů, co se snadno nastavujou a jsou uživatelsky přívětivý. Třeba "Netdata" – to je super, protože ti ukáže v reálném čase využití CPU, paměti a diskovýho prostoru. Instalace je dost jednoduchá, zvládne to skoro každej. Další možnost je "Glances", což je taky pěkný a přehledný, navíc to může běžet v terminálu. A pokud bys chtěl něco s upozorněním, tak "Monit" je dobrá volba. Je to jednoduchý a dokáže ti hlídat procesy a služby. Všechny tyhle nástroje ti dají základní přehled o tvém serveru bez zbytečnýho stresu s komplikovanou konfigurací.

98 slov
1 minut čtení
19. 1. 2025
Milena Havlová