Jak se řeší podpora u open-source softwaru ve srovnání s placenými verzemi?
Zajímalo by mě, jak to vlastně funguje s podporou u open-source softwaru v porovnání s těmi placenými verzemi. Často slyším, že open-source software je skvělý, protože je zdarma a můžete si ho upravit podle svých potřeb, ale co když narazíte na nějaký problém nebo chybu? Jaký typ podpory můžu očekávat, když se rozhodnu pro open-source řešení? Je tam nějaká komunita, která pomůže, nebo se musím spolehnout jen na dokumentaci a fórum? A jak je to vlastně s placenými verzemi? Dostanu lepší podporu? Mám na mysli nejen technickou pomoc, ale i rychlost reakce a kvalitu služeb. A co když potřebuju urgentně vyřešit nějaký problém na produkčním serveru – v tom případě bych asi chtěl mluvit s někým přímo, místo abych hledal odpovědi v diskuzích. Myslíte si, že je lepší investovat do placeného softwaru kvůli podpoře, nebo je možné spolehnout se na komunitu okolo open-source projektů? Jaké máte zkušenosti? Díky za názory!