Serverovny.cz/Fórum/Jak správně nastavit Kubernetes na vlastním serveru?

Jak správně nastavit Kubernetes na vlastním serveru?

Kubernetes se stal jedním z nejpopulárnějších nástrojů pro orchestraci kontejnerů a já bych se rád zeptal, jak ho správně nastavit na vlastním serveru. Mám v plánu spustit několik aplikací, které bych chtěl mít pod kontrolou, ale musím přiznat, že jsem v tomhle nováček. Co všechno potřebuji k tomu, abych mohl začít? Jaké jsou minimální systémové požadavky pro instalaci Kubernetes? Měl bych použít nějakou konkrétní distribuci Linuxu nebo je to jedno? Zkoušel jsem najít nějaké návody, ale většinou jsou dost složité a přiznám se, že se v tom trošku ztrácím. Jaké kroky bych měl dodržovat při instalaci? Je lepší použít kubeadm nebo nějaký jiný způsob instalace? Jak to je s konfigurací sítě a podmínkami pro nasazení? Bude mi stačit jeden server pro testování, nebo bych měl mít více nodů hned od začátku? A co monitoring a správa klastru, na co bych si měl dávat pozor? Rád bych se také dozvěděl něco o bezpečnosti. Jak zabezpečit svůj Kubernetes klastr před útoky? A poslední otázka - jaké nástroje doporučujete pro správu a orchestraci služeb běžících v Kubernetes? Vím, že je toho hodně, ale budu moc vděčný za jakoukoliv pomoc a rady. Díky!

189 slov
1.9 minut čtení
17. 5. 2023
Bohumil Macek

Kubernetes na vlastním serveru může být trochu oříšek, ale dá se to zvládnout. Nejprve, minimální požadavky jsou obvykle 2 GB RAM a 2 CPU pro master a aspoň 1 GB RAM pro worker node. Takže jestli máš nějaký server s tímhle, jdi do toho. Co se týče Linuxu, většinou se doporučuje Ubuntu nebo CentOS, ale i jiné distribuce fungujou.

Pro instalaci je kubeadm fakt dobrá volba, protože je to oficiální způsob a většina návodů se na něj zaměřuje. Začni s instalací Dockeru, protože Kubernetes potřebuje nějakého runtime. Potom si připrav swapy a nastav iptables, aby to fungovalo bez problémů. Pak už jen spustíš kubeadm init a podle návodu dodáš worker nodů.