Serverovny.cz/Fórum/Co dělat, když se mi nedaří eskalovat problémy u serverového monitoringu?

Co dělat, když se mi nedaří eskalovat problémy u serverového monitoringu?

Mám takový problém, už nějakou dobu se snažím vyřešit otázku, co dělat, když se mi nedaří eskalovat problémy u serverového monitoringu. Vždycky se mi zdá, že když nějaký problém nastane, tak to jen tak zůstává viset ve vzduchu a nikam to nevede. Mám nastavený monitoring pomocí několika nástrojů, ale když se něco pokazí, jako například vysoká latence nebo výpadky některých služeb, prostě nevím, jak to správně eskalovat. Zkoušel jsem posílat notifikace přes email, ale zdá se mi, že moc lidí nereaguje. Jak mám zajistit, aby si toho někdo všiml a začal to řešit? Myslel jsem si, že by bylo dobré mít nějaký proces na eskalaci problémů, ale zatím jsem nic takového nevytvořil. Také by mě zajímalo, jestli je lepší mít centrální komunikační kanál pro všechny incidenty nebo jestli je fajn používat různé platformy podle toho, co se děje. Možná dělám něco špatně, ale nemám pocit, že by moje upozornění na problémy byly dostatečně viditelné. Co s tím? Jakou máte zkušenost vy ostatní? Co fungovalo vám při řešení podobných situací? Rád bych slyšel nějaké tipy nebo osvědčené postupy od těch, kteří už si tím prošli. Díky!

185 slov
1.9 minut čtení
29. 10. 2022
Václav Ondra

Mám podobný problém, co ty. Důležitý je mít pořádný proces pro eskalaci. Zkus něco jako SLA (Service Level Agreement), aby lidi věděli, co se má řešit a v jakých časových rámcích. Místo emailů bych zkusil používat Slack nebo Teams, kde si můžeš nastavit kanály přímo pro incidenty. Hlavně, ať je to vidět na první pohled. Přemýšlej o notifikacích, které se fakt zviditelní - třeba SMS nebo push notifikace. Pokud je to vážné, klidně zařaď i telefonát. Další tip: pravidelně dělat "post mortem" schůzky po incidentech, aby ses poučil a vylepšil procesy. Nezapomeň na školení týmu, aby všichni věděli, jak reagovat. Klidně se inspiruj od jiných týmů, co mají podobný monitoring. Držím palce!

112 slov
1.1 minut čtení
19. 1. 2025
Jarmila Kolářová

Zní to, jako bys měl trochu chaos kolem eskalace problémů. Zkus si udělat jasný proces – třeba nějaký checklist, co dělat, když se něco pokazí. Měj jasně definované role, kdo je zodpovědný za co. Pokud emaily nefungují, zvaž nějaké instant messaging platformy jako Slack nebo Teams pro rychlejší komunikaci. Centrální kanál může být fajn, protože se tam sejdou všechny informace a nikdo to nemůže přehlédnout. Zkuste udělat pravidelný meeting, kde se probírají incidenty a řešení – to může pomoct udržovat lidi v obraze. A taky je dobré mít nějaký systém prioritizace, aby každý věděl, co je urgentní a co může počkat. Možná je potřeba zlepšit viditelnost alertů nebo je nějak zviditelnit v týmu. Rozhodně bys měl zapojit tým do procesu, ať mají pocit, že na tom pracují všichni společně.

129 slov
1.3 minut čtení
19. 1. 2025
Marek Škoda
Serverovny.cz/Články/DevOps příprava
Přehled technik pro alerting a eskalaci problémů v monitorovaných serverechProzkoumejte nejefektivnější techniky pro upozorňování na výpadky a problémy na serverech a naučte se, jak je správně nastavit pro maximální efektivit...
1000 slov
10 minut čtení
11. 5. 2022
Lucie Černá
Přečíst článek
Podobné otázky