Serverovny.cz/Fórum/Jaký open-source nástroj je nejlepší na monitorování serverů?

Jaký open-source nástroj je nejlepší na monitorování serverů?

Zajímalo by mě, jaké máte zkušenosti s open-source nástroji pro monitorování serverů. Podle mě je to fakt důležitá věc, protože když něco nefunguje, je dobré mít přehled o tom, co se děje. Slyšel jsem o několika možnostech, jako je třeba Zabbix nebo Nagios, ale nejsem si jistý, který z nich je opravdu nejlepší. Jsem spíš začátečník a nechci ztrácet čas s něčím, co nebude fungovat tak, jak potřebuji. Takže bych se rád zeptal, jaké nástroje používáte vy a proč? Pomůže mi to vybrat ten pravý pro můj server. Mám také obavy, že některé z těchto nástrojů mohou být složité na nastavení a konfiguraci. Je lepší jít do něčeho jednoduššího a rychlejšího nebo se raději ponořit do něčeho pokročilejšího? Jaké funkce vám přijdou jako klíčové při výběru monitorovacího nástroje? Třeba alerty, grafy nebo integrace s jinými systémy? Díky za vaše tipy a rady!

142 slov
1.4 minut čtení
30. 7. 2023
Jindřiška Sládková

K monitorování serverů je fakt fajn použít Zabbix nebo Nagios, oba mají své plusy a minusy. Zabbix je celkem intuitivní a má spoustu grafů a reportů, což je super pro začátečníky. A hlavně, můžeš si nastavit alerty, když něco nefunguje. Na druhou stranu, Nagios je osvědčenej klasik, ale může být složitější na nastavení, zvlášť pokud jsi nováček. Ale zase má hodně pluginů a můžeš ho hodně přizpůsobit podle potřeb. Záleží na tobě, co preferuješ – jestli chceš něco rychlýho na rozjezd nebo se do toho ponořit víc do detailu. Hlavně si dej pozor na to, aby ti monitorovací nástroj dobře fungoval s dalšíma systémama, co máš už v provozu. Zkus třeba oba a uvidíš, co ti sedne víc.

118 slov
1.2 minut čtení
3. 11. 2020
Tereza Dvořáková