Serverovny.cz/Fórum/Jaké jednoduché nástroje na sledování výkonu serveru doporučujete?

Jaké jednoduché nástroje na sledování výkonu serveru doporučujete?

Zajímalo by mě, jaké existují jednoduché nástroje pro sledování výkonu serveru. Jsem relativně nováček v oblasti správy serverů a chtěl bych mít přehled o tom, jak se mému serveru daří, jaké má zatížení a jestli se objevují nějaké problémy. Přemýšlím o něčem, co by mi dalo jasný obrázek o CPU, RAM, diskovém prostoru a také o síťovém provozu. Zkoušel jsem pár pokročilejších systémů, ale většinou jsem se v nich ztrácel a nevěděl, co s nimi dělat. Hledám něco, co by bylo uživatelsky přívětivé a nevyžadovalo by složité nastavení. Možná něco open-source? Nebo i placené verze, pokud jsou opravdu efektivní. Máte nějaké tipy na konkrétní software nebo nástroje? A co třeba mobilní aplikace? Je něco, co byste doporučili pro monitorování výkonu, když nejsem u počítače? Rád bych měl možnost dostávat upozornění na případné výpadky nebo problémy s výkonem. Díky za všechny návrhy a tipy!

143 slov
1.4 minut čtení
4. 11. 2024
Milan Kratochvíl
Milan Kratochvíl

Máš na výběr z pár fajn nástrojů, které jsou celkem jednoduché na používání. Zkus třeba Netdata, je to open-source a má super intuitivní UI, poskytne ti přehled o CPU, RAM, disku a síťovém provozu. Můžeš si ho nastavit tak, aby ti posílal upozornění na e-mail nebo Slack, když se něco děje.

Další možností je Zabbix. Je to trošku složitější na první pohled, ale když se do toho ponoříš, dá ti to hodně detailních informací a taky umí posílat notifikace. Je zdarma a hodně lidí ho používá.

Pokud hledáš něco opravdu uživatelsky přívětivého, koukni na Datadog nebo New Relic. Ty jsou sice placený, ale nabízejí trial verzi. Mobilní aplikace tam mají, takže budeš mít přehled i na cestách.

Takže si vyber podle toho, co ti sedne nejlíp a jak moc chceš řešit složitosti. Držím palce!

132 slov
1.3 minut čtení
21. 5. 2023
Markéta Dvořáková
Markéta Dvořáková