Serverovny.cz/Fórum/Jak mám začít konfigurovat firewall pro můj server?

Jak mám začít konfigurovat firewall pro můj server?

Dobrý den, potřeboval bych se poradit ohledně konfigurace firewallu na mém serveru. Jsem relativně nováček v oblasti správy serverů a teď, když jsem si server postavil a nainstaloval potřebný software, chtěl bych se ujistit, že je vše bezpečné. Mám už nějaké základní znalosti o tom, co firewall vlastně dělá, ale nevím přesně, jak na to. Mám představu o tom, že by měl blokovat nechtěný přístup a chránit mě před různými útoky, ale jak začít? Jaké konkrétní kroky bych měl podniknout? Měl bych začít s nějakými základními pravidly, nebo se rovnou pustit do složitějších nastavení? A co třeba povolení určitých portů pro služby jako je SSH nebo HTTP? Jak zjistím, jaké porty potřebuji otevřít? Taky mě zajímá, jestli je lepší používat nějaký grafický nástroj na správu firewalu nebo se naučit pracovat s příkazovou řádkou? Které nástroje doporučujete pro správu firewallu? A co když udělám chybu v konfiguraci? Může to být nebezpečné pro můj server? Rád bych se vyhnul problémům s bezpečností, ale nevím, jak správně začít. Děkuji za jakoukoli radu!

169 slov
1.7 minut čtení
2. 1. 2025
Irena Holubová