Serverovny.cz/Fórum/Nastavení firewallu pro webový server – co povolit a co zakázat?

Nastavení firewallu pro webový server – co povolit a co zakázat?

Zdravím všechny, mám takový dotaz ohledně firewallu pro můj webový server. Jsem v tomhle celkem nováček a chtěl bych se ujistit, že vím, co přesně bych měl povolit a co naopak zakázat. Mám server, který běží na Linuxu a hostuje několik webových stránek. Slyšel jsem, že správné nastavení firewallu je klíčové pro bezpečnost, ale nejsem si jistý, co všechno to obnáší. Co byste mi doporučili povolit? Měl bych nechat otevřené porty jako 80 a 443 pro HTTP a HTTPS? A co s ostatními porty? Je potřeba nějaké další specifické konfigurace pro FTP nebo SSH? Jaké jsou nejlepší praktiky pro zajištění toho, aby byl můj server chráněný proti útokům? Mám se bát i takových věcí jako ICMP nebo UDP? Zvažoval jsem i možnost nastavit nějaké pravidla pro IP adresy, ale nevím, jestli je to nutné. Máte nějaké doporučení na konkrétní nastavení nebo dokonce nějaké tipy, jak testovat firewall po jeho konfiguraci? Byl bych opravdu vděčný za jakékoli rady nebo zkušenosti, které byste mohli sdílet. Děkuji!

164 slov
1.6 minut čtení
13. 12. 2024
Tereza Dvořáková

Pokud jde o firewall pro webový server, tak určitě bys měl mít povolené porty 80 a 443, což jsou standardní porty pro HTTP a HTTPS. To je základ. Další věc je SSH, pokud potřebuješ vzdálený přístup, tak povol port 22, ale doporučuje se omezit přístup jen na pár IP adres, pokud to jde. FTP bys měl taky mít pod kontrolou, ideálně používej FTPS nebo SFTP pro větší bezpečnost.

Ostatní porty bys měl mít zavřené, nevystavuj server zbytečně riziku. ICMP můžeš na chvíli nechat povolené pro diagnostiku, ale pokud tě trápí útoky, můžeš ho zakázat. U UDP je to podobné, většinou se s ním moc nepracuje na webových serverech, takže ho klidně zakáž.