Jaký je hlavní rozdíl mezi on-premise a cloudovým ERP?
Zajímalo by mě, jaký je vlastně hlavní rozdíl mezi on-premise ERP systémy a těmi cloudovými. Slyšel jsem, že on-premise ERP je něco jako mít server u sebe v kanceláři, kde všechna data a aplikace běží na našich vlastních serverech, zatímco cloudové ERP je prý dostupné přes internet a všechno se uchovává na serverech poskytovatele. Ale co to vlastně znamená pro malé firmy? Je lepší mít vše pod kontrolou s on-premise řešením, nebo je výhodnější jít do cloudu, kde se o všechno stará někdo jiný? Jaké jsou výhody a nevýhody obou přístupů? A co se týče nákladů, jak se to vyvíjí v dlouhodobém horizontu? Myslím, že je to pro mnoho lidí důležité téma, protože rozhodnutí může zásadně ovlivnit fungování firmy. Taky by mě zajímalo, jestli jsou nějaké specifické příklady firem či oborů, které lépe fungují s jednou nebo druhou variantou. Vlastně neznám moc detailů o tom, jak to celé chodí, tak bych uvítal nějaké osvětlovací informace a zkušenosti od těch, co už mají s těmito systémy nějakou praxi.