Jaké jsou náklady na on-premise a cloudové ERP?
Nedávno jsem se začal více zajímat o ERP systémy a přemýšlím, co je pro moji firmu lepší volba – on-premise nebo cloudové řešení. Mám spoustu otázek ohledně nákladů, protože finanční stránka je pro nás klíčová. Jaké jsou tedy skutečné náklady na implementaci a provoz on-premise ERP? Zahrnuje to jen náklady na hardware a software, nebo musím počítat i s náklady na údržbu a školení zaměstnanců? Co všechno se do toho započítává? A co se týče cloudového ERP – jaké jsou měsíční či roční poplatky? Jsou tam dodatečné náklady, jako například za úložiště nebo za přístup k podpoře? Vypadá to, že cloud může být v některých ohledech levnější, ale co skryté náklady? Může někdo porovnat tyto dvě možnosti z pohledu nákladů, případně přidat nějaké zkušenosti, jak je to s návratností investic? Jak dlouho trvá obvykle implementace obou typů a jak to ovlivňuje celkové náklady? Děkuji za jakékoliv tipy a rady.